Zobacz temat - Wózek z kolorowych - Forum Snookerowe | 147.pl

Szukasz nowego mieszkania w Gdańsku? Mieszkania Gdańsk - wszyscy deweloperzy z Gdańska w jednym miejscu
Forum Snookerowe | 147.pl Strona Główna Forum Snookerowe | 147.pl

Forum miłośników światowego snookera



147.pl  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Snooker 147.pl - Serwis snookerowy

Poprzedni temat «» Następny temat
Wózek z kolorowych
Autor Wiadomość
Artur


Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-12, 13:06   Wózek z kolorowych

Witam wszystkich użytkowników forum, gdyż jest to mój pierwszy post.
Mam kilka pytań :
1. Czy istnieje możliwość zagrania wózka złożonego z bil kolorowych ?
2. Co jeśli wpadną obie kolorowe bile?
3. Pytanie dodatkowe poza tematem: Co jeśli biała bila uderza w zadeklarowaną kolorową np: niebieską po czym biała odbija się od band i wbija np: różową (niebieska nie została wbita do łuzy)
 
 
Jester



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2014
Posty: 248
Wysłany: 2016-12-12, 13:13   

1. Nie, takie zagranie będzie faulem. Bilą uderzoną i wbitą może być tylko jedna kolorowa - ta zadeklarowana.
2. Faul. Przeciwnik otrzymuje punkty w zależności od tego, które bile wpadły. Jeśli na przykład grana była niebieska i wpadła z różową, to rywal dostaje 6 punktów, bo zawsze do faulu bierze się najwyższą wartość (chociaż zagrywana była niebieska za 5 punktów)
3. Również jest faul. Nie może zostać wbita żadna inna kolorowa, oprócz tej, którą należy w danym momencie zagrywać. Tutaj niestety nie mają zastosowania zasady z pool-bilarda ;)
 
 
Artur


Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-12, 16:30   

Spodziewałem się takiej odpowiedzi, gdyż zagrywanie wózka z bil kolorowych wydaje się mało eleganckie i jeszcze nigdy nie zauważyłem takiej sytuacji oglądając transmisje snookera w tv jednak nie mogę się doszukać przepisu zabraniającego takiego zagrania. Dlaczego jest faul skoro bila zadeklarowana zostaje uderzona jako pierwsza np:(niebieska) a do kieszeni wpada żółta po kontakcie z niebieską zakładając że się nie stykają. Nie rozumiem na czym polega faul, gra poza kolejnością też chyba to nie jest, ponieważ po prawidłowo wbitej czerwonej zawodnik wbija wspomnianą wyżej żółtą.
 
 
Wanda



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 3389
Wysłany: 2016-12-12, 16:54   

Zawsze jest faul, kiedy wpada nie ta bila, która została zadeklarowana. Oczywiście zasada ta obowiązuje w przypadku bil kolorowych. Natomiast w przypadku czerwonych (co często jest widywane na snookerowych stołach) można uderzyć w jedną, a nawet jeśli całkowitym przypadkiem wpadnie inna czerwona, faulu nie ma i punkt jest doliczany zagrywającemu. Stąd możliwość wbijania wózków na bilach czerwonych.

Ciekawostkę stanowi wózek "mieszany", złożony z czerwonych i kolorowej. Warunkiem zaliczenia takiego wózka jest uderzenie w czerwoną, która popycha kolorową (lub dwie), a następnie ta kolorowa uderza w inną czerwoną, która ma szansę wpaść do kieszeni i dać punkt ;)
_________________
Ronnie: I can win more...
 
 
Artur


Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-12, 17:16   

A co jeśli zostanie ogłoszona wolna bila i zagrany wózek w następujących przykładach:

1. Zawodnik deklaruje np: bile zieloną (gdy są czerwone na stole) biała bila trafia zieloną a zielona wbija do kieszeni czerwoną faul/ poprawne wbicie 1pkt?
2. Ta sama sytuacja co punkt 1 ale zielona wpada z czerwoną faul/ poprawne wbicie za 2pkt?
3. Na stole pozostały jedynie bile kolorowe (wszystkie) zawodnik deklaruje np: bilę różową, biała uderza różową a różowa wbija żółtą: faul za 4pkt / poprawne zagranie (żółta pozostaje w kieszeni czy nie?)
4. Ta sama sytuacja co w punkcie 3 ale do kieszeni wpada żółta z różową co wtedy?
 
 
Wanda



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 3389
Wysłany: 2016-12-12, 21:20   

Aleś Ty dociekliwy, Arturze :-D

Ad 1 -2. Teoretycznie przykładowa zielona pełni rolę czerwonej... Chyba jednak faul, ale lepiej byłoby, gdyby wypowiedział się ktoś bardziej oblatany w tak szczegółowych przepisach ;)

Ad 3-4. Jeżeli na stole pozostały jedynie bile kolorowe, to zawodnik nie ma żadnej możliwości deklaracji, którą wbija. Obowiązuje go ściśle określona kolejność: żółta, zielona, brązowa, niebieska, różowa, czarna.
_________________
Ronnie: I can win more...
 
 
Artur


Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-12, 22:56   

No tak ale przykłady 3-4 również dotyczą wolnej bili i wtedy zawodnik nie może wbić żółtej bo jest zasłonięta np: wspomnianą różową czy inną kolorową.
 
 
Wanda



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 3389
Wysłany: 2016-12-12, 23:07   

Jasne, ale chyba jednak nie można rozdzielać tak włosa na czworo ;)
Dawno nie zaglądał do nas nikt z aktywnych sędziów snookerowych. Może jednak ktoś kompetentny się wypowie?
_________________
Ronnie: I can win more...
 
 
Artur


Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-12-16, 10:14   

Wydaje mi się, że znalazłem odpowiedzi na powyższe pytania odnośnie wolnej bili.

Ad 1-2
Skoro bilami rozgrywanymi są bile czerwone (dopóki są na stole) a zawodnik otrzymujący wolną bilę deklaruje jedną z kolorowych jako bilę rozgrywaną to wbicie tej zadeklarowanej kolorowej (czyli rozgrywanej) bili z dowolną ilością bil czerwonych nie jest faulem bo wbite zostają jedynie bile rozgrywane i nieważne czy jest to zagranie wózka czy biała po objechaniu całego stołu wbije czerwoną stojącą przy kieszeni.

Ad 3-4
Odpowiedź na te pytania jest udzielona na stronie 147.com.pl (co prawda zadane przez innego użytkownika i w sytuacji gdy na stole zostają ostatnie 3 kolorowe ale to już nie powinno mieć znaczenia)
Jeżeli (zakładając że na stole zostały same kolorowe np: wszystkie) zawodnik otrzymujący wolną bilę deklaruje różową jako bilę żółtą i wbija ją to nie ma faulu różowa wraca na stół a zawodnik otrzymuje 2pkt a jeśli wpadną obydwie (żółta i różowa) to w kieszeni pozostaje wbita żółta a na stół powraca bila różowa i również nie ma faulu bo zawodnik wbił bilę rozgrywaną i dostaje za nią 2 pkt. Nie dostaje punktów za wbitą różową.

:-)
 
 
pekos


Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-08-28, 10:50   

niestety to wszystko to faul :cry:
_________________
http://kredyt-konsolidacyjny.com.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group